كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

اعلام تغيير آدرس پروانه كسب يكي از اقداماتي است كه صاحبان كسب و كار لازم است به اتحاديه مربوطه اطلاع دهند. در واقع براي جابه جايي محل فعاليت بايد براي ثبت تغييرات اقدامات لازم را انجام دهيد. امكان تغيير آدرس، تغيير صاحب پروانه، تغيير رسته و… براي دارندگان جواز كسب وجود دارد. توجه داشته باشيد كه براي اين تغييرات نيز تبصره‌هايي وجود دارد كه با مراجعه به كارشناسان مي‌توانيد اقدام مناسب را انجام دهيد. تغيير آدرس نيز به منزله ابطال پروانه كسب قبلي و صدور پروانه كسب جديد با همان مشخصات قبل منتهي با آدرس جديد مي‌باشد، اما در مواردي نياز به ابطال پروانه و دريافت پروانه جديد وجود دارد كه در ادامه شرح داده‌ايم.

 

براي ثبت درخواست در سامانه ايرانيان‌اصناف مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره  02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: تغيير آدرس پروانه كسب | نامه درخواست تغيير آدرس جواز كسب

 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1401/12/27  ] [ ۲۱ ] [ karduk ] [ ]

آيا اعلام تغيير صاحب پروانه كسب ضروري است؟ صاحبان پروانه كسب بايد فعاليت خود را در محدوده مقرر شده در جواز كسب انجام دهند. خارج شدن از محدوده مقرر براي آن‌ها به منزله سرپيچي از قوانين موجود مي‌باشد. طبق قوانين و ضوابط صاحبان پروانه كسب و كار مي‌توانند تغييراتي را در آن به وجود بياورند. اما هر نوع تغيير در پروانه جواز كسب بايد زير نظر اتحاديه موردنظر و تحت قوانين مقرر صورت بگيرد. انجام هر نوع تغيير در پروانه جواز كسب خارج از مقررات و ضوابط قانوني فاقد ارزش و اعتبار مي‌باشد. انتقال سند مالكيت جواز كسب بنام شخص يا اشخاص حقيقي يا حقوقي ديگر از جمله تغييراتي است كه دارنده جواز كسب مي‌تواند انجام دهد. در ادامه نحوه انتقال پروانه كسب شرح داده‌ايم.

 

براي ثبت درخواست در سامانه ايرانيان‌اصناف مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: تغيير صاحب پروانه كسب | مراحل و شرايط انتقال مالكيت جواز كسب

 

 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1401/12/27  ] [ ۲۱ ] [ karduk ] [ ]

چطور مي‌توان پروانه كسب لبنيات فروشي دريافت كرد؟ فروش لبنيات از جمله مشاغل پررونق در كشور مي‌باشد كه افراد زيادي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند. براي آغاز به كار در اين حوزه هر فرد مي‌بايست داراي جواز كسب باشد تا بتواند به صورت قانوني فروش لبنيات در واحد صنفي خود را آغاز نمايد. در ادامه قصد داريم در مورد جواز كسب لبنيات فروشي توضيحات مفصلي را خدمت‌تان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

براي ثبت درخواست در سامانه ايرانيان‌اصناف مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908  تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: پروانه كسب لبنيات فروشي | شرايط دريافت جواز كسب لبنياتي

 

 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1401/12/1  ] [ ۱۷ ] [ karduk ] [ ]

باطل شدن پروانه كسب به دلايل متعددي اتفاق ميافتد. براي جلوگيري از اين بابت توصيه مي‌كنيم آشنايي لازم با قوانين را پيدا نماييد. در صورت باطل شدن پروانه نيز نگران نباشيد، راه هاي قانوني براي دريافت مجدد آن وجود دارد. متذكر مي‌شيم كه در صورت نداشتن پروانه مراتب قانوني را طي نماييد و بدون جواز اقدام به فعاليت ننماييد. در ادامه به عمده‌ترين دلايل باطل شدن پروانه كسب اشاره شده است. 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: باطل شدن پروانه كسب | ابطال پروانه چگونه اتفاق مي‌افتد؟

 

 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1401/11/30  ] [ ۱۸ ] [ karduk ] [ ]

تمديد پروانه كسب براي تمامي كساني كه در هر صنفي فعاليت دارند، لازم و ضروري است. متقاضيان بايد قبل از اتمام اعتبار جواز خود براي تمديد آن اقدامات لازم را انجام دهند. خوشبختانه روند اداري براي تمديد جواز بسياري سهل‌تر از گذشته شده است. تقريبا مي توان گفت تمام فعاليت هاي صنفي در حال حاضر از طريق سامانه ايرانيان اصناف انجام مي‌شود. به دليل گسترده بودن مشاغل گاه متقاضيان در ميان صفحات مختلف، قادر به طي مراحل نيستند. در ادامه با شرح جزء به جزء، مسيري روشن و هموار را براي‌تان آرزومنديم. كارشناسان كاردوك آماده پاسخگويي به سوالات شما در هر بخش از فرايند تمديد پروانه كسب هستند.

براي انجام تمديد جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: تمديد پروانه كسب | مراحل تمديد جواز كسب صنف هاي مختلف

 

 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1401/11/24  ] [ ۱۳ ] [ karduk ] [ ]

در صورتي كه فرد بخواهد هر نوع كسب و كاري را راه اندازي كند، نيازمند داشتن پروانه كسب است. پروانه كسب طبق قانون نظام صنفي براي شروع هر نوع كسب و كاري به فرد داده مي‌شود. اين قانون نوعي اجازه نامه نيز تعريف مي‌شود. اين مدرك نشان مي‌دهد شما مي‌توانيد كار حرفه‌اي خود را آغاز كنيد و مراجع ذي ربط آن را تأييد كرده‌اند. مشاوران مركز كاردوك به شما جهت دريافت، تمديد و ديگر روش هاي شروع كار خدمات ارائه مي دهند.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: پروانه كسب

 

 

 

پروانه كسب

پروانه كسب در هر تجارتي جز اسناد مهم اقتصادي به شمار مي‌رود. هر شغلي كه نياز به مهارت‌هاي خاص داشته باشد و از طرفي با حقوق اساسي مصرف كنندگان در ارتباط باشد، نيازمند پروانه است. بسياري از اقدامات مربوط به اصناف امروزه از طريق سامانه ايرانيان اصناف بايد انجام شود.

 

پروانه كسب به كساني تعلق مي‌گيرد؟

اشخاص حقيقي و حقوقي كه در يكي از فعاليت‌هاي مهمي صنفي زير سرمايه‌گذاري كرده و خواهان ايجاد كسب و كار هستند بايد جواز كسب داشته باشند.
واحدهاي صنفي توليد، تبديل، خريد، فروش، توزيع و خدمات از جمله واحدهاي صنفي مذكور است.

 

ويژگي‌هاي مورد نياز براي اخذ پروانه كسب

براي اينكه جواز كسب به شما تعلق بگيرد، بايد بر اساس شغل مورد نظر خود مهارت‌هاي آن را آموخته باشيد. البته فقط مهارت حرفه‌اي شما مورد نظر نيست، بايد بتوانيد مدرك معتبري از مراكز فني و حرفه‌اي و يا آموزشگاه‌هاي مجاز و حرفه‌اي كسب كنيد. گواهينامه شما بايد مورد تأييد سازمان دولتي و نظارتي مثل آموزش پرورش باشد و بعد از اينكه به اتحاديه مربوطه ارجاع داده شد؛ در صورت مورد تأييد بودن مي‌توانيد براي دريافت پروانه كسب اقدامات لازم را انجام دهيد.

البته برخي از مشاغل به آموزش‌هاي خاصي نيازي ندارند و بايد توانايي انجام كار و مكان مناسب را داشته باشند تا بتوانند مدارك لازم براي كسب را به دست آورند.

 

مدت زمان اعتبار

بايد در مورد مدت زمان اعتبار پروانه كسب مورد نظر خود اطلاعات كافي را داشته باشيد. در واقع اين مدت زمان 5 ساله است و بعد از زمان تعيين شده انقضاي آن به اتمام مي‌رسد كه بايد براي تمديد آن اقدامات لازم را انجام دهيد.

 

پروانه كسب موقت

البته در مواردي پروانه كسب موقت هم صادر مي‌شود كه مدت زمان اعتبار آن يك سال است. اين نوع پروانه براي كساني است كه به مدت يك سال براي فعاليت‌هاي خود مكاني مشخص را اجاره كرده‌اند و يا صاحب ملك يك سال توافق كرده كه فرد در ملكش فعاليت اقتصادي را انجام دهد. البته سعي كنيد پروانه كسب خود را بر اساس سال‌هايي كه ملك را اجازه كرده‌ايد تمديد كنيد، چون ممكن است شما ملك را تخليه كرده در حالي كه هنوز پروانه شما اعتبار لازم را دارد، در اين صورت ممكن است از پروانه شما سوء استفاده شود.

 

انتقال پروانه كسب

يكي از ويژگي‌هاي خوب پروانه كسب قابل انتقال بودن آن است. در صورتي كه فرد بخواهد محل كسب و كار خود را به ديگري منتقل كند بايد به صورت قانوني درخواست كتبي خود را به اتحاديه مربوطه ارائه دهد. وقتي فرد مورد نظر شما از نظر اتحاديه شرايط لازم را دارد بعد از اينكه پروانه قبلي باطل شد، پروانه جديد به نام فرد جديد صادر مي‌شود.

 

اهميت پروانه كسب

1- اهميت به محيط زيست

2- استانداردسازي محصولات توليدي

3- اجراي سياست‌هاي مالياتي

 

مراحل اخذ پروانه كسب

  • مراجعه به سايت دبيرخانه هيات عالي نظارت بر سازمان‌هاي اصناف كشور به آدرس ايران اصناف
  • ارائه درخواست كتبي متقاضي
  • ثبت درخواست و ارائه رسيد به شخص متقاضي
  • بازديد از محل واحد صنفي توسط كميسيون بازرسي اتحاديه مربوطه
  • بررسي درخواست متقاضي

 

مدارك مورد نياز

  • كپي برابر اصل شناسنامه و كارت ملي براي اتباع ايراني
  • ارائه گذرنامه، جواز كار و سكونت معتبر براي بيگانه
  • ارائه كارت معاينه پزشكي و تاييديه صلاحيت بهداشتي از مراكز بهداشتي-درماني براي مكان‌هاي فروش كالا‌هاي بهداشتي
  • براي آقايان پايين 50 سال، ارائه كپي برابر اصل كارت پايان خدمت نظام وظيفه يا معافيت دائم يا پزشكي
  • 6 عدد عكس۴×۳
  • تاييديه صلاحيت شخصي، انتظامي و ترافيكي از نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران
  • تصوير مدرك تحصيلي
  • جواز تخصصي و فني (براي جواز كسب موقت) يا مدرك ديپلم فني يا مدارك تحصيلي بالاتر در حوزه اصناف
  • رسيد پرداخت مبلغ اخذ

براي اشنايي با روند دقيق‌تر مراحل گرفتن پروانه كسب كليك كنيد.

 

نكات كليدي در رابطه با پروانه كسب

اتحاديه صنفي وظيفه دارد با به پايان رسيدن انقضاي اعتبار جواز كسب‌، اخطاريه يك ‌ماهه براي تبديل جواز موقت به جواز دائم يا تمديد جواز كسب دائم بفرستد. اگر هيچ اقدامي صورت نگيرد آن واحد صنفي بدون پروانه و فعاليتش غيرقانوني محسوب مي‌شود. بند ۱۹ مقررات نظام صنفي همچنين براي صاحبان جوازي كه خودشان نمي‌توانند در مورد مسائل مالي‌شان تصميم بگيرند، راه‌ حلي گذاشته است. اگر صاحب جواز كسب مجنون شود، وكيل او قادر است با رعايت منفعت مجنون و براساس قوانين نسبت به كنترل يا انتقال واحد صنفي اقدام نمايد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

سؤالات متداول

آيا جواز كسب بدون اجازه مالك به مستأجر تعلق مي‌گيرد؟

در اين زمينه بايد با مالك صحبت كنيد و با او به توافق برسيد.

در صورتي كه ندانم جواز كسب را از كدام اتحاديه بايد بگيرم به كجا مراجعه كنيم؟

در هر شهر و استان، اتحاديه ها زير نظر اتاق اصناف فعاليت مي‌كنند. در صورت كسب اطلاع درباره اتحاديه صنف خودتان با اتاق اصناف شهرستان خود تماس بگيريد.

آيا شرايط دريافت همه پروانه كسب ها يكي است؟

خير بعضي رسته ها فني هستند و بعضي رسته ها از نظر بهداشتي شرايط خاصي را بايد رعايت كنند. بنابراين با توجه به رسته و موقعيت مكاني شرايط تغيير مي‌كند.

آيا خريد و فروش جواز كسب قانوني است؟

بله برخي از افراد جهت انتقال جواز خود هزينه اي را دريافت مي كنند. قيمت و نحوه انجام اين كار به قرارداد في مابين ربط دارد؟

از كجا بايد براي جواز كسب اقدام كنم؟

در قدم اول بايد رسته (شاخه) فعاليت تان را مشخص كنيد و سپس با توجه به شرايط مندرج در اتحاديه مربوطه شروع به فعاليت نماييد.

 

منبع: پروانه كسب

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1400/9/15  ] [ ۱۰ ] [ karduk ] [ ]

براي تغيير رسته پروانه كسب چه اقداماتي بايد كرد؟ اگر قصد داريد در محل كسب خود فعاليت ديگري انجام دهيد به راحتي مي‌توانيد به صورت قانوني درخواست داده و از اتحاديه مربوطه جواز جديد خود را دريافت نماييد. لازم به ذكر است كه اگر تغييرات لازم در جوازتان بيشتر از يكي باشد بهتر است براي صدور جواز مجدد اقدام كنيد. براي گرفتن پروانه كسب كليك كنيد.

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره واتس آپ 09351520300 و يا شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: تغيير رسته پروانه كسب

تغيير رسته شغلي يا تغيير پروانه كسب به چه معناست ؟

قوانيني وجود دارد كه افراد مي‌توانند طبق آن قوانين تغييراتي را در پروانه كسب اخذ شده جهت كسب ‌و كار خود انجام دهند. يكي از سوال‌هاي متداول و رايج كه توسط دارندگان پروانه كسب و كار پرسيده مي‌شود اين است كه آيا امكان تغيير رسته صنفي پروانه كسب وجود دارد؟ يا به ‌عبارت ‌ديگر، آيا دارنده يك كسب‌ و كار قانوني مي‌تواند فعاليت فعلي خود را تغيير داده و با در دست داشتن همان پروانه كسب قبلي خود شروع به فعاليت در كسب و كاري جديد كند؟
دارنده پروانه هر كسب و كاري قادر است هر ‌زمان كه اراده كند پروانه فعلي خود را با طي كردن مراحل قانوني آن تغيير داده و در يك واحد صنفي جديد و زير نظر اتحاديه جديد شروع به فعاليت كند.

اولين گام جهت تغيير رسته پروانه كسب چيست ؟

متقاضي تغيير رسته پروانه كسب، جهت تغيير فعاليت خود و فعاليت در كسب و كار جديد با همان پروانه كسب و كار قبلي بايد با طي كردن مراحل قانوني به كسب و كار جديد خود جنبه قانوني ببخشد.

براي اين منظور ابتدا بايد درخواست تغييررسته‌پروانه كسب زير را از طريق سامانه پيشخوان مجوزها به نشاني www.bemcenter.ir ثبت نموده و سپس از طريق گزينه تكميل درخواست سامانه پيشخوان مجوزها، در سامانه ايرانيان اصناف تقاضاي خود را تكميل نماييد. براي آشنايي با روش تمديد پروانه كسب كليك كنيد.

براي آشنايي بيشتر با مراحل گرفتن جواز كسب كليك كنيد.

مدارك لازم جهت درخواست تغيير رسته پروانه كسب چيست ؟

۱- نام متقاضي

۲- نام خانوادگي متقاضي

۳- كد ملي متقاضي

۴- نام محل كسب و كار فعلي

۵- شماره پروانه كسب

۶- تاريخ صدور پروانه كسب

۷- مدت اعتبار پروانه كسب

۸- تلفن همراه متقاضي

۹- پست الكترونيك متقاضي

۱۰- شماره تلفن منزل متقاضي

۱۱- شماره تلفن محل كسب و كار

۱۲- آدرس و كد پستي محل سكونت

۱۳- آدرس محل كسب مندرج در پروانه

۱۴- رسته مورد تقاضا براي فعاليت جديد

۱۵- تصوير سه در چهار

شرايط لازم جهت تغيير رسته چيست ؟

همانطور كه متوجه شديد تغيير رسته پروانه كسب طي مراحل قانوني آن به راحتي و در طي مدت زماني كوتاه امكان پذير است. منتهي اين امكان نيز مانند گرفتن جواز كسب نياز به شرايط و ضوابطي دارد.
لازم به ذكر است كه متقاضي و درخواست كننده تغيير پروانه كسب مستلزم به تسويه حساب از اتحاديه قبلي است.

با تصويب و تاييد نمايندگان و اعضاي اتحاديه به درخواست صاحب پروانه مبني بر تغيير پروانه كسب به حرفه‌اي ديگر علاوه بر طي مراحل قانوني، استعلام و تسويه حساب از اتحاديه قبلي جزو ملزومات به شمار مي‌رود.
در صورت عدم پاسخگويي اتحاديه قبلي طي 15 روز به معني موافقت است. اتحاديه جديد در صورتي كه فرد معرفي شده را واجد شرايط قانوني بداند با رعايت ساير قوانين و مقررات پس از ابطال پروانه كسب قبلي، پروانه جديدي به نام فرد متقاضي صادر مي‌كند.

براي آشنايي بيشتر با سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد.

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره واتس آپ 09351520300 و يا شماره 02166418908 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1399/12/19  ] [ ۲۱ ] [ karduk ] [ ]

آيا اعلام تغيير صاحب پروانه كسب ضروري است؟ صاحبان پروانه كسب بايد فعاليت خود را در محدوده مقرر شده در جواز كسب انجام دهند. خارج شدن از محدوده مقرر براي آن‌ها به منزله سرپيچي از قوانين موجود مي‌باشد. طبق قوانين و ضوابط صاحبان پروانه كسب و كار مي‌توانند تغييراتي را در آن به وجود بياورند. اما هر نوع تغيير در پروانه جواز كسب بايد زير نظر اتحاديه موردنظر و تحت قوانين مقرر صورت بگيرد. انجام هر نوع تغيير در پروانه جواز كسب خارج از مقررات و ضوابط قانوني فاقد ارزش و اعتبار مي‌باشد. انتقال سند مالكيت جواز كسب بنام شخص يا اشخاص حقيقي يا حقوقي ديگر از جمله تغييراتي است كه دارنده جواز كسب مي‌تواند انجام دهد. در ادامه نحوه انتقال پروانه كسب شرح داده‌ايم.

 

براي دريافت و ايجاد تغييرات جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: تغيير صاحب پروانه كسب

افراد متقاضي انتقال مالكيت جواز كسب بايد به كجا مراجعه كنند.

همانطور كه زمان اخذ پروانه كسب، افراد حقيقي و حقوقي كه متقاضي اخذ پروانه كسب هستند، بايد به مراكز و مراجع قانوني مراجعه كنند. در زمان انتقال مالكيت نيز بايد به مرجع ذيصلاح و مورد تاييد قانون مراجعه كرد.
در حال حاضر سايت دبيرخانه هيئت عالي نظارت بر سازمان‌‌هاي اصناف كشور به آدرس (www.iranianasnaf.ir) مرجع ذيصلاح جهت انتقال پروانه كسب مي‌باشد. براي آشنايي بيشتر با ضوابط و حقوق مربوط به دارندگان پروانه كسب كليك كنيد.

مراحل تغيير صاحب پروانه كسب به چه صورت است؟

اگر قصدر انتقال يا تغيير صاحب پروانه كسب را داريد، با توجه به قوانين بايد مراحل زير طي شود. 

۱- ابتدا متقاضي بايد درخواست خود را به ‌صورت كتبي به اتحاديه مورد نظر ارائه دهد. لازم است نام و مشخصات فرد مورد نظر براي دريافت مالكيت جواز كسب نيز در درخواست مكتوب متقاضي انتقال قيد شود.

۲- اتحاديه واحد صنفي مورد نظر با بررسي مدارك موجود صلاحيت يا عدم صلاحيت فرد جديد را تعيين مي‌كند.

۳- در صورتي كه فرد معرفي شده واجد شرايط قانوني تشخيص داده شود؛ با توجه به رعايت ساير مقررات پروانه كسب قبلي ابطال مي‌گردد.

۴- بازرس به واحد صنفي براي تاييد هيئت مديره ارسال مي‌شود

۴- در نهايت صدور پروانه كسب جديد به نام فرد معرفي ‌شده

توجه: با الكترونيكي شدن پروسه هاي اداري اغلب اتحاديه ها به سامانه ايرانيان اصناف وصل شده و متقاضيان از طريق سايت مي توانند باري تغيير مالكيت اقدام كنند. شما فقط با يك تماس با كارشناسان كاردوك مي توانند انجام امور ثبت نام و ارسال درخواست را به ما بسپاريد. براي ورود به سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد.

تكليف متقاضي انتقال مالكيت جواز كسب در صورت نگذرادن كلاس‌هاي مجمع نظر چيست ؟

لازم به ذكر است كه طبق قوانين موجود گذراندن كلاس آموزشي براي آن دسته از افرادي كه قصد انتقال مالكيت جواز كسب را دارند، اما تاكنون در كلاس‌هاي مجمع شركت نكرده اند جهت انتقال جواز كسب الزامي است. در واقع اگر متقاضي در كلاس‌هاي مجمع اتحاديه شركت نكرده باشد، فاقد يكي از شرايط لازم براي انتقال مالكيت جواز كسب است.
براي دستيابي به اين صلاحيت متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت اتحاديه مربوطه از كلاس‌هاي آموزشي و دوره‌ها مطلع شوند. پس از ثبت نام، دوره آموزش احكام تجارت كسب و كار را به صورت مجازي گذرانده و گواهي مربوطه را دريافت نمايند.

مدارك لازم جهت انتقال مالكيت جواز كسب

۱- تصوير اصل پروانه كسب به اتحاديه

۲- تصوير اجاره نامه يا سند مالكيت

۳- ارائه درخواست كتبي انتقال محل پروانه كسب

۴- تصوير تقاضي

۵- تصوير كارت ملي

۶- ارائه كد پستي ده رقمي محل كسب

۷- تصوير مدرك تحصيلي

۸- واريز مبلغ تعيين شده و ارائه فيش واريز

۹- ارائه تعهد محضري، اين تعهد بايد طبق فرم اتحاديه انجام شود.

تائيديه انتقال جواز كسب توسط مراجع ذيصلاح پس از چند روز ابلاغ مي‌گردد ؟

پس از انجام استعلام‌ها و مورد قبول بودن نتايج و بررسي‌هاي انجام شده توسط بازرس اتحاديه مورد نظر بايد حداكثر طي مدت ۱۵ روز كاري نتيجه به متقاضي اعلام گردد.

استعلام‌هاي الزامي براي انتقال و تغيير صاحب جواز كسب

۱- جواب استعلام شهرداري (فيش عوارض ساليانه بنام متصدي براي مكان درخواستي قابل قبول است )

۲- جواب استعلام دارايي (هر گونه مدرك تشكل پرونده بنام متصدي براي مكان درخواست)

۳- جواب استعلام اماكن

۴- جواب استعلام بهداشت

۵- جواب استعلام انگشت نگاري

نحوه تغيير صاحب جواز كسبي كه مالك آن محجور است ؟

طبق قانون ۱۹ نظام صنفي كشور براي افراد محجوري كه فاقد صلاحيت تصميم گيري در مورد جواز كسب خود هستند؛ قيم آن‌ها با توجه به رعايت مقررات و ضوابط مقرر شده در قانون، نسبت به اداره و انتقال واحد صنفي مورد نظر و انتقال پروانه جواز كسب مي‌توانند اقدام كند. براي آشنايي بيشتر با مراحل گرفتن جواز كسب كليك كنيد.

 

براي دريافت و ايجاد تغييرات جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: تغيير صاحب پروانه كسب

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1399/11/24  ] [ ۲۱ ] [ karduk ] [ ]

پروانه كسب مرغ فروشي يا همان خرده فروشي مرغ ، تخم مرغ و ماهي در تهران توسط اتحاديه پرنده و ماهي فروشان انجام مي‌شود. امروزه پرورش مرغ بسيار بيشتر از قبل شده است و مرغداري توانسته‌اند ميزان مرغ، تخم مرغ بيشتري را در بازار داخلي و خارجي عرضه نمايند. در نتيجه واحدهاي صنفي زيادي براي فروش مرغ تاسيس گرديده‌اند. با اين حال به دليل ارتباط اين محصول با سلامت مصرف كنندگان واحدهاي نظارتي شكل گرفته تا براساس ضوابط محصولي با كيفيت به دست مردم برسانند. در ادامه شرايط و نحوه دريافت جواز مرغ فروشي آورده شده است.

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 منبع: پروانه كسب مرغ فروشي

چرا بايد براي مرغ فروشي خود جواز كسب بگيريم؟

فروش مرغ شايد شغل بسيار ساده‌اي به نظر برسد، اما در واقع نياز به مهارت دارد و هر فردي كه بخواهد در اين زمينه مشغول به فعاليت شود بايد بداند مرغ را در چه نوع يخچالي نگهداري كند و يا با چه قيمتي به فروش برساند. فرد بايد براي فعاليت در زمينه فروش مرغ صلاحيت فني داشته باشد و ‌آن را به اثبات برساند. ‌براي اين كار كافي است جواز كسب مرغ فروشي دريافت كند. با دريافت جواز كسب در واقع فرد از نظر صلاحيت فني و جسمي انجام كار تاييد گرديده است.

شرايط دريافت پروانه كسب مرغ فروشي ، فروش تخم مرغ و ماهي

شرايط دريافت جواز كسب مرغ فروشي به شرح زير مي باشند:

  • واحد صنفي كه قرار است در آن فروش مرغ انجام بشود بايد حداقل ۱۲متر مربع مساحت داشته باشد.
  • واحد صنفي مي‌بايست سردخانه و يا يك‌ يخچال فريزر مخصوص نگهداري مرغ داشته باشد.
  • تمامي نكات بهداشتي در حين فروش مرغ مي بايست در واحد صنفي رعايت شوند كه درغير اين صورت به فرد جواز كسب داده نخواهد شد. از جمله موارد بهداشتي عبارتند از:
  1. لباس كار براي تمامي متصديان در مرغ فروشي
  2. كف كاشي يا سيمان با شيب به سمت راه آب
  3. ديوار ها كاشي
  4. سطل درب دار
  5. كمد لباس براي كاركنان
  6. هواكش
  7. رعايت بهداشت و تميز نگه داشتن ويترين و مغازه
  • واحد صنفي مي بايست حتما داراي يك‌عدد ترازو باشد.
  • فرد مي‌بايست از لحاظ جسماني آمادگي كامل را براي انجام اين كار را داشته باشد.

نحوه دريافت پروانه كسب مرغ فروشي

راي دريافت جواز كسب واحد صنفي ذكر شده فرد متقاضي بايد مراحل زير را به خوبي طي كند:

  • پس از بررسي‌هاي اوليه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اوليه درخواست مورد بررسي قرار مي‌گيرد. حدودا 10 روز طول مي‌كشد.
  • در صورت پذيرش اوليه امكان ارسال مدارك به وجود مي‌آيد.
  • پس از ارسال مدارك و پذيرش اسناد، امكان پرداخت وجوه الزاميه اتحاديه از طريق سامانه ايرانيان اصناف باز مي‌شود (حق عضويت سالانه 144 هزار تومان و وروديه سال اول 800 هزار تومان) 
  • سپس به واحد مذكور از طرف بهداشت و اماكن جهت بازرسي مراجعه مي‌شود. 
  • در صورت تاييد اين دو واحد، اتحاديه جهت صدور پروانه اقدام خواهد كرد.

دو نكته

  1. در تمامي مراحل مي توانيد از طريق پيگيري ثبت نام در سامانه ايرانيان اصناف از روند پرونده خود مطلع شويد. 
  2. براي ارسال مدارك سه ماه فرصت وجود دارد. 

در مرحله آخر اگر فرد صلاحيت دريافت جواز كسب را داشت رئيس اتحاديه جواز كسب او را براي يك سال صادر نموده و بعد از يك سال براي يك دوره پنج ساله يا ده ساله تمديد مي‌نمايد. براي آشنايي با روش تمديد پروانه كسب كليك كنيد.

براي آشنايي بيشتر با مراحل گرفتن جواز كسب كليك كنيد.

 

مدارك لازم جهت پروانه كسب مرغ فروشي  و فروش  ماهي و تخم مرغ

تمامي مدارك خواسته شده طبق قانون جديد از طريق سامانه يكپارچه ايرانيان اصناف براي اتحاديه ارسال مي‌شود. بنابراين از مراجعه حضوري خودداري كنيد. كارشناسان كاردوك تمامي مراحل ثبت نام را براي شما انجام مي‌دهند.

  • تصوير كارت ملي و تصوير شناسنامه
  • تصوير 3*4 متقاضي
  • كارت پايان خدمت يا گواهي معافيت دائم از خدمت
  • اجاره نامه يا سند مالكيت واحد صنفي
  • مدرك تحصيلي
  • گواهي عدم سوء پيشينه (از پليس +10)

براي آشنايي بيشتر با سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد.

ارائه استعلامات زير به اتحاديه در مرحله آخر

پس از انجام ثبت نام اينترنتي و ارسال مدارك بازرسان به واحد مذبور مراجعه كرده و گزارشاتي را به اتحاديه ارسال مي كنند. 

  • گواهي موافقت اداره نظارت بر اماكن (بازرس بعد از بازديد از مكان به صورت اتوماتيك براي اتحاديه مربوطه نظر خود را ارسال مي كند، در صورت پاسخ منفي اماكن بايد ايرادات وارده را رفع كرده و اطلاع دهيد)
  • كارت بهداشت سلامت
  • تاييده مركز بهداشت (در صورت عدم رعايت موارد اعلام شده بايد جهت رفع ايرادات برآييد.

پروانه كسب فروش مرغ ، ماهي و تخم مرغ در تهران توسط كدام اتحاديه است؟

همانطور كه مي دانيد براي دريافت جواز كسب مي بايست به اتحاديه اصناف پرنده و مرغ فروشان رجوع كرد و طبق توضيحات بالا مراحل را انجام داد. كد آيسيك مرغ فروشي ۵۲۲۳۱۲ است. در اين اتحاديه براي 9 رسته شغلي به شرح ذيل پروانه كسب صادر مي‌شود:

1 – توزيع كننده و عمده فروشي مرغ، ماهي و تخم مرغ

2 – خرده فروشي مرغ، ماهي و تخم مرغ

3 – فروشنده انواع پرنده‌هاي زينتي (قناري و غيره)

4 – فروشنده ماهي‌هاي زينتي ( آكواريم)

5 – فروشنده جوجه يك روزه

6 – فروشنده پر

7- فروش ملزومات پرنده‌هاي زينتي با كد isic 523839

8- فروش ملزومات آكواريوم با  كد isic 1/523839

9- دفتر تهيه و پخش گوشت مرغ

سوالات متدوال

كد آيسيك اتحاديه اصناف پرنده و مرغ فروشان چيست؟

كد آيسيك پرنده و مرغ فروشان ۵۲۲۳۱۲مي باشد.

براي دريافت جواز كسب فروش پرنده زينتي براي كدام اتحاديه بايد مدارك را ارسال كرد؟

براي دريافت جواز كسب فروش پرنده زينتي مي‌بايست مدارك را به اتحاديه اصناف پرنده و مرغ فروشان ارسال نمود.

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: پروانه كسب مرغ فروشي

امتیاز:
بازدید: 9
برچسب:
:
[ 1399/9/29  ] [ ۲۲ ] [ karduk ] [ ]

چطور مي‌توان پروانه كسب لبنيات فروشي دريافت كرد؟ فروش لبنيات از جمله مشاغل پررونق در كشور مي‌باشد كه افراد زيادي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند. براي آغاز به كار در اين حوزه هر فرد مي‌بايست داراي جواز كسب باشد تا بتواند به صورت قانوني فروش لبنيات در واحد صنفي خود را آغاز نمايد. در ادامه قصد داريم در مورد جواز كسب لبنيات فروشي توضيحات مفصلي را خدمت‌تان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

  منبع : جواز كسب لبنيات فروشي

چرا آغاز فعاليت لبنيات فروشي نياز به دريافت مجوز كسب دارد؟

لبنيات فروشي از جمله مشاغل حساسي است كه همه افراد نمي‌توانند به آن بپردازند و حتما فرد بايد داراي صلاحيت فني و بهداشتي باشد تا بتواند در اين زمينه فعاليت نمايد. دريافت جواز كسب در واقع به معني اين است كه فرد داراي صلاحيت فني مي‌باشد و در زمينه فروش لبنيات تمام نكات بهداشتي را رعايت مي‌كند. لبينات فروشي در تهران با كد آيسيك زير مجموعه اتحاديه فروشندگان لبني است، در اين اتحاديه براي 4 رسته شغلي ديگر نيز مجوز صادر مي‌شود.

_ لبنيات فروشان

_ لبنيات فروش و ماست بندي

_ ماست بندي

_ كشك سائي

_ كشك سايي و ماست بندي به صورت مكانيزه

 

شرايط دريافت پروانه كسب لبنيات فروشي

براي دريافت جواز كسب لبنيات فروشي فرد متقاضي مي‌بايست داراي برخي شرايط باشد تا بتواند به راحتي از اتحاديه جواز كسب بگيرد. اين‌شرايط به شرح زير مي‌باشند:

  • واحد صنفي بايد داراي آب، برق و ...باشد.
  • واحد صنفي بايد به سه قسمت ۳۰،۴۵۰و ۶۰متري تقسيم شود اما اگر اين متراژ موجود نبود واحد صنفي بايد حداقل سي متر مربع متراژ داشته باشد.
  • فرد متقاضي در مرحله اول مي بايست تمام نكات بهداشتي را در واحد صنفي اش رعايت كند تا بازرس اتحاديه او را تاييد نمايد.
  • واحد صنفي حتما بايد داراي يخچال‌هاي مجهزي باشد تا بتوان لبنيات را درون آن‌ها نگهداري كرد و از فاسد شدن لبنيات جلوگيري شود.
  • تفاوتي نمي‌كند كه فرد مرد باشد يا زن اما بايد براي انجام اين كار از لحاظ جسمي مشكلي نداشته باشد.
  • براي بسته بندي و نگهداري لبنيات فرد متقاضي بايد از ظروف يكبار مصرف استفاده كند.

مراحل دريافت پروانه كسب لبنيات فروشي

براي دريافت مجوز لبنيات فروشي از اتحاديه لبنيات كشور مي بايست مراحل زير را انجام دهيد:

  • از طريق سامانه ايرانيان اصناف درخواست خود را ارسال مي‌كنيد
  • پس از بررسي‌هاي اوليه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اوليه درخواست مورد بررسي قرار مي‌گيرد. حدودا 10 روز طول مي‌كشد.
  • در صورت پذيرش اوليه امكان ارسال مدارك به وجود مي‌آيد.
  • پس از ارسال مدارك و پذيرش اسناد، به واحد مذكور بازرسي جهت بازديد از اتحاديه ارسال مي‌شود.
  • در مرحله بعد هيئت مديره اتحاديه با توجه به شرايط فرد، در مورد او تصميم‌گيري نموده و اگر داراي صلاحيت بود، تاييديه دريافت جواز كسب را به او ارايه مي‌نمايند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزاميه اتحاديه از طريق سامانه ايرانيان اصناف بايد انجام شود. (حق عضويت سالانه 450هزار تومان و وروديه سال اول 800هزار تومان)

در مرحله آخر اگر فرد صلاحيت دريافت جواز كسب را داشت رئيس اتحاديه جواز كسب او را براي يك سال صادر نموده و بعد از يك سال براي يك دوره پنج ساله يا ده ساله تمديد مي‌نمايد. براي آشنايي با روش تمديد پروانه كسب كليك كنيد.

براي آشنايي بيشتر با مراحل گرفتن جواز كسب كليك كنيد.

مدارك مورد نياز براي گرفتن پروانه كسب لبنيات فروشي

  • تصوير شناسنامه
  • تصوير كارت ملي
  • تصوير اجاره نامه يا سند مالكيت واحد صنفي
  • يك تصوير 3*4
  • تصوير آخرين مدرك تحصيلي
  • كارت پايان خدمت يا گواهي معافيت دائم و يا دفترچه اعزام به خدمت براي آقايان
  • فيش واريز حق عضويت در اتحاديه
  • گواهي گذراندن ده ساعت آموزش لازم براي يادگيري فروش لبنيات
  • گواهي موافقت اداره اماكن نيروي انتظامي
  • گواهي عدم سو پيشينه كيفري
  • گواهي عدم اعتياد
  • گواهي صلاحيت فني
  • كارت سلامت از وزارت بهداشت

فرد متقاضي سه ماه فرصت دارد كه مدارك بالا را به اتحاديه تحويل دهد تا جواز كسب صادر شود. پس از اينكه مدارك بالا به اتحاديه تحويل داده شد رئيس اتحاديه شرايط فرد را مي‌سنجد و اگر او صلاحيت فعاليت در حوزه فروش لبنيات را داشت براي او جواز كسب صادر مي‌كند. براي آشنايي بيشتر با سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد.

هزينه دريافت پروانه كسب لبنيات فروشي

برخي از افراد تصور مي‌كنند كه دريافت جواز براي لبنيات فروشي نياز به صرف هزينه زيادي دارد و به همين‌خاطر از دريافت مجوز و آغاز فعاليت خودداري مي‌كنند كه در اين باره بايد بگوييم دريافت مجوز لبنيات فروشي هزينه زيادي ندارد. هزينه دريافت مجوز چيزي حدود پانصد هزار تومان تا دو ميليون تومان مي‌باشد كه با توجه به نوع واحد صنفي فرد تعيين مي‌گردد.

مدت زمان صدور پروانه كسب لبنيات فروشي چقدر است؟

براي دريافت مجوز كسب لبنيات فروشي زمان زيادي لازم نيست و همين كه فرد از طريق سامانه درخواست مجوز نمايد، حدود يك الي دو ماه كل فرايند صدور جواز طول مي‌كشد. با سيستماتيك شدن فرايند ثبت نام و به حداقل رسيدن مراجعه حضوري، اتلاف وقت بين سازمان هاي مربوطه نيز كاهش يافته و متقاضيان واجد شرايط به راحتي مي‌توانند شروع به كار نمايند. 

سوالات متدوال

براي تاييد صلاحيت فني و بهداشتي فرد بايد چه كند؟

بايد به مراكز خدمات جامع بهداشت مراجعه كرد.

هزينه دريافت جواز كسب لبنيات فروشي چقدر است؟

هزينه دريافت جواز كسب لبنيات فروشي مابين ۵۰۰هزار تا دو ميليون تومان مي باشد كه با توجه به واحد صنفي مورد نظر تعيين مي شود.

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 

 منبع : جواز كسب لبنيات فروشي

امتیاز:
بازدید: 12
برچسب:
:
[ 1399/9/27  ] [ ۲۱ ] [ karduk ] [ ]

باطل شدن پروانه كسب به دلايل متعددي اتفاق ميافتد. براي جلوگيري از اين بابت توصيه مي‌كنيم آشنايي لازم با قوانين را پيدا نماييد. در صورت باطل شدن پروانه نيز نگران نباشيد، راه هاي قانوني براي دريافت مجدد آن وجود دارد. متذكر مي‌شيم كه در صورت نداشتن پروانه مراتب قانوني را طي نماييد و بدون جواز اقدام به فعاليت ننماييد. در ادامه به عمده‌ترين دلايل باطل شدن پروانه كسب اشاره شده است. 

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 منبع : باطل شدن پروانه كسب

پروانه كسب چيست و چرا دريافت مي شود؟

پروانه كسب سندي است كه اثبات مي‌كند فرد صلاحيت فعاليت در واحد صنفي خود را دارد و در واقع اين گواهي صلاحيت او را تاييد مي‌كند. هر فردي براي اينكه بتواند در يك واحد صنفي به صورت قانوني فعاليت كند اول از همه بايد براي دريافت پروانه كسب اقدام كند.

در پروانه كسب اطلاعات واحد صنفي و همچنين اطلاعات فرد متقاضي ذكر مي‌شود و فرد پس از دريافت پروانه كسب مي‌تواند بدون هيچ گونه مشكلي فعاليت كاري و تجاري خود را آغاز كند.

موارد باطل شدن پروانه كسب

در برخي موارد نيز پروانه كسب باطل مي‌شود و فرد ديگر قادر به استفاده از آن نخواهد بود. شرايط و موارد ابطال پروانه كسب به شرح زير مي‌باشند:

  • اگر فرد شغلش را تغيير دهد و شغل او با چيزي كه در پروانه كسب ذكر شده است، تفاوت داشته باشد؛ پروانه كسب او باطل خواهد گرديد.
  • درخواست ابطال از جانب خود صاحب پروانه
  • اگر فرد حق عضويت را به اتحاديه پرداخت نكند؛ پروانه كسبش باطل خواهد شد.
  • اگر فرد دستورات اتحاديه و تكاليفي كه رئيس اتحاديه براي او در نظر گرفته است را رعايت نكند؛ پروانه كسب باطل مي‌شود.
  • اگر فرد بيش از شش ماه فعاليت نكند و همين موضوع را به اتحاديه گزارش نداده باشد، پروانه كسب باطل خواهد شد.
  • اگر فرد محل كسب خود را تغيير دهد نيز ممكن است پروانه كسبش باطل گردد.
  • اگر فرد محل كسبش را به شخص ديگري واگذار كند نيز امكان باطل شدن پروانه كسب او وجود دارد.
  • اگر فرد فوت كند، پروانه كسبش باطل مي‌شود.
  • اگر فرد در فعاليت كاري خود قوانين و ضوابط را رعايت نكند نيز پروانه كسب او باطل خواهد شد.
  • مدت اعتبار پروانه به پايان رسيده باشد، در اين صورت بايد براي تمديد پروانه كسب اقدام كنيد.

پس از باطل شدن چطور مجدد پروانه كسب بگيريم؟

براي دريافت مجدد پروانه كسب بايد مجدد براي دريافت از طريق سامانه ايرانيان اصناف اقدام كنيد. در صورتي كه تخلفي وجود داشت، بايد با مراجعه به اتحاديه در صدد رفع جرائم برآييد.

سوالات متدوال

چرا بايد پروانه كسب دريافت كنيم؟

پروانه كسب تاييد مي كند كه ما صلاحيت انجام فعاليت در زمينه مربوطه را داريم و همين دليل باعث شده است كه دريافت پروانه كسب الزامي شود.

اگر فرد فوت كند پروانه كسبش باطل مي شود؟

بله اگر فرد فوت شود پس از دوسال پروانه كسب او باطل مي شود.

 

براي دريافت جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : باطل شدن پروانه كسب

امتیاز:
بازدید: 16
برچسب:
:
[ 1399/9/6  ] [ ۱۵ ] [ karduk ] [ ]

تمديد پروانه كسب براي تمامي كساني كه در هر صنفي فعاليت دارند، لازم و ضروري است. متقاضيان بايد قبل از اتمام اعتبار جواز خود براي تمديد آن اقدامات لازم را انجام دهند. خوشبختانه روند اداري براي تمديد جواز بسياري سهل‌تر از گذشته شده است. تقريبا مي توان گفت تمام فعاليت هاي صنفي در حال حاضر از طريق سامانه ايرانيان اصناف انجام مي‌شود. به دليل گسترده بودن مشاغل گاه متقاضيان در ميان صفحات مختلف، قادر به طي مراحل نيستند. در ادامه با شرح جزء به جزء، مسيري روشن و هموار را براي‌تان آرزومنديم. كارشناسان كاردوك آماده پاسخگويي به سوالات شما در هر بخش از فرايند تمديد پروانه كسب هستند.

 

براي انجام تمديد جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 منبع: تمديد پروانه كسب

جواز كسب چيست؟

جواز كسب در واقع سندي است كه صلاحيت فرد را براي انجام كسب و كار تاييد مي‌كند. هر فردي در هر صنفي بايد براي واحد تجاري خود جواز كسب دريافت كند. براي مثال فردي كه گواهينامه آرايشگري دارد اگر بخواهد اين شغل را آغاز كند و آرايشگاه تاسيس كند، مي‌بايست قبل از هركاري ابتدا جواز كسب خود را دريافت كند تا بتواند به صورت قانوني كار خود را آغاز كند. اما تفاوت جواز كسب با پروانه كسب چيست؟ براي پاسخ به اين سوال مقاله پروانه كسب را مطالعه نماييد.

انقضاي تاريخ و تمديد پروانه كسب

وقتي براي اولين بار جواز يا پروانه كسب را مي‌گيريد، معمولا با اعتبار يك ساله صادر مي‌شود و پس از يك سال ملزم به تمديد آن هستيد. پس از تمديد، بازه زماني طولاني تري (معمولا 5 سال) پروانه اعتبار كسب مي‌كند. در صورت عدم تمديد پروانه جرائمي شامل حالتان مي‌شود، بنابراين بهتر است در اسرع وقت جهت تمديد آن اقدام كنيد. موسساتي مانند كاردوك به شما كمك مي‌كنند تا با كمترين دردسر مجوزهاي لازمه را دريافت نماييد.

مراحل تمديد پروانه كسب

در حال حاضر با يكپارچه سازي سامانه‌هاي مربوط به اصناف، تمديد پروانه كسب تنها از طريق سامانه ايرانيان اصناف صورت مي‌گيريد. اما براي كساني كه تا به حال پروانه نداشته‌اند در برخي مراحل مراجعه به اتحاديه مربوطه ضرورت دارد. 

آماده كردن مدارك

بسياري از كساني كه براي تمديد پروانه كسب به ما مراجعه مي كنند، سال ها پيش مداركشون را تحويل داده‌اند. برخي پرونده ها مدارك ناقص داشته و براي تمديد نياز به تكميل آن ها است. بسته به نوع صنفي كه در آن فعاليت داريد مدارك مورد نياز تفاوت دارند. به طور كلي عمدتا براي تمديد مدارك زير مورد نياز است.

  • تصوير پرسنلي
  • تصوير شناسنامه و كارت ملي
  • كارت پايان خدمت
  • اجاره نامه و يا سند مالكيت محل كسب
  • گواهي فني حرفه اي (در خصوص مشاغل خدماتي و تخصصي)
  • گواهي عدم سوء پيشينه
  • دارا بودن خط موبايل متعلق به متقاضي
  • گواهي معافيت يا كارت پايان خدمت

مراجعه به سامانه مربوطه

در قدم بعد به سامانه ايرانيان اصناف وارد مي‌شويد، در صفحه اصلي، آيتم مربوط به تمديد پروانه كسب را كليك كرده و به لينك مربوطه وارد مي‌شويد. اگر قبلا در اين بخش ثبت نام كرده باشيد، با وارد كردن نام كاربري و رمز عبورتان مي‌توانيد وارد پرتابل خود بشويد. در غير اين صورت جهت ثبت نام در اين قسمت اقدام كنيد. 

پس از وارد شدن به كارتابل تان مي توانيد گزينه ثبت و پيگيري مجوز را ببنيند. همچنين در بخش "مشاهده فعاليت ها" مي توانيد اقداماتي كه پيشتر انجام داده‌ايد را در يك نگاه مشاهده نماييد.

براي آشنايي با ساير بخش هاي سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد.

ورود اطلاعات در سامانه bemcenter

با وارد شدن به بخش پيگيري مجوز در bemcenter، اطلاعات مورد نياز سازمان مربوط به صنف خود را وارد كنيد. در بخش سازمان تابعه اگر كشوري است، نيازي نيست گزينه اي را انتخاب نماييد. پيشنهاد ميكنيم ابتدا ثبت موقت را بزنيد و از درستي اطلاعات اطمينان حاصل نماييد. با كليك بر ثبت نهايي درخواست‌تان ارسال مي‌شود.

تكميل و پيگيري فرايند 

پس از ثبت نهايي، هنوز كار تمام نشده و شما بايد براي تكميل اطلاعات مربوطه وارد يك پنل ديگر شويد. در همين كارتابل مي توانيد گزينه تكميل فرايند ثبت نام را مشاهده نماييد. از طريق اين لينك به صفحه اي ديگر مي‌رويد كه در آن جا در صورت ناقص بودن پرونده‌تان (معمولا كساني كه از طريق اتحاديه جواز گرفتن دوباره بايد مداركشان را در اين بخش آپلود كنند). 

پيگيري و نهايي كردن تمديد پروانه كسب

پس از تكميل ثبت نام، در طي دو الي سه هفته پاسخ درخواست شما داده مي‌شود. مي‌توانيد با مراجعه به سايت ايرانيان اصناف در اين بازه زماني از روند كارتان اطلاع كسب كنيد. 

چند نكته

  • در صورتي كه تا به حال جوازي نگرفتيد حتما براي آشنايي با مراحل گرفتن جواز كسب كليك كنيد. 
  • در هر مرحله از تكميل از درستي اطلاعات اطمينان كسب كنيد.
  • رمز عبور، نام كاربري، كد رهگيري و كدهاي پيگيري كه از طريق پيامك ارسال ميشوند را حفظ كنيد.
  • فيش هايي كه به حساب سامانه و ساير ارگان ها واريز كرديد را نزد خود نگه داريد. ( اگر شخصي ديگر براي‌تان انجام داد، از او فيش هاي واريز را درخواست كنيد).
  • درخواست شما زماني تكميل مي شود كه براي تان شماره پيگيري ارسال شود، پس اجازه ندهيد برخي از سودجويان به خاطر عدم اطلاع شما كارتان را نصفه رها كنند. 
  • در هر ساعت از روز مي توانيد از طريق شماره هاي درج شده در سايت با كارشناسان كاردوك تماس گرفته و مشكلات خود را در زمينه سامانه ايرانيان اصناف حل نماييد.

 

براي انجام تمديد جواز كسب با كمترين دردسر مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: تمديد پروانه كسب

امتیاز:
بازدید: 23
برچسب:
:
[ 1399/9/5  ] [ ۲۰ ] [ karduk ] [ ]

در صورتي كه فرد بخواهد هر نوع كسب و كاري را راه اندازي كند، نيازمند داشتن پروانه كسب است. پروانه كسب طبق قانون نظام صنفي براي شروع هر نوع كسب و كاري به فرد داده مي‌شود. اين قانون نوعي اجازه نامه نيز تعريف مي‌شود. اين مدرك نشان مي‌دهد شما مي‌توانيد كار حرفه‌اي خود را آغاز كنيد و مراجع ذي ربط آن را تأييد كرده‌اند. مشاوران مركزكاردوك به شما جهت دريافت، تمديد و ديگر روش هاي شروع كار خدمات ارائه مي دهند.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: پروانه كسب

 

 

پروانه كسب

پروانه كسب در هر تجارتي جز اسناد مهم اقتصادي به شمار مي‌رود. هر شغلي كه نياز به مهارت‌هاي خاص داشته باشد و از طرفي با حقوق اساسي مصرف كنندگان در ارتباط باشد، نيازمند پروانه است. به دليل اهميت اين موضوع، در اين مقاله با جزئيات بيشتري از پروانه كسب آشنا خواهيم شد. لطفاً تا انتها همراه ما باشيد.

پروانه كسب به كساني تعلق مي‌گيرد؟

اشخاص حقيقي و حقوقي كه در يكي از فعاليت‌هاي مهمي صنفي زير سرمايه‌گذاري كرده و خواهان ايجاد كسب و كار هستند بايد جواز كسب داشته باشند.
واحدهاي صنفي توليد، تبديل، خريد، فروش، توزيع و خدمات از جمله واحدهاي صنفي مذكور است.

ويژگي‌هاي مورد نياز براي اخذ پروانه كسب

براي اينكه جواز كسب به شما تعلق بگيرد، بايد بر اساس شغل مورد نظر خود مهارت‌هاي آن را آموخته باشيد. البته فقط مهارت حرفه‌اي شما مورد نظر نيست، بايد بتوانيد مدرك معتبري از مراكز فني و حرفه‌اي و يا آموزشگاه‌هاي مجاز و حرفه‌اي كسب كنيد. گواهينامه شما بايد مورد تأييد سازمان دولتي و نظارتي مثل آموزش پرورش باشد و بعد از اينكه به اتحاديه مربوطه ارجاع داده شد؛ در صورت مورد تأييد بودن مي‌توانيد براي دريافت پروانه كسب اقدامات لازم را انجام دهيد.

البته برخي از مشاغل به آموزش‌هاي خاصي نيازي ندارند و بايد توانايي انجام كار و مكان مناسب را داشته باشند تا بتوانند مدارك لازم براي كسب را به دست آورند.

مدت زمان اعتبار

بايد در مورد مدت زمان اعتبار پروانه كسب مورد نظر خود اطلاعات كافي را داشته باشيد. در واقع اين مدت زمان 5 ساله است و بعد از زمان تعيين شده انقضاي آن به اتمام مي‌رسد كه بايد براي تمديد آن اقدامات لازم را انجام دهيد.

پروانه كسب موقت

البته در مواردي پروانه كسب موقت هم صادر مي‌شود كه مدت زمان اعتبار آن يك سال است. اين نوع پروانه براي كساني است كه به مدت يك سال براي فعاليت‌هاي خود مكاني مشخص را اجاره كرده‌اند و يا صاحب ملك يك سال توافق كرده كه فرد در ملكش فعاليت اقتصادي را انجام دهد. البته سعي كنيد پروانه كسب خود را بر اساس سال‌هايي كه ملك را اجازه كرده‌ايد تمديد كنيد، چون ممكن است شما ملك را تخليه كرده در حالي كه هنوز پروانه شما اعتبار لازم را دارد، در اين صورت ممكن است از پروانه شما سوء استفاده شود.

انتقال پروانه كسب

يكي از ويژگي‌هاي خوب پروانه كسب قابل انتقال بودن آن است. در صورتي كه فرد بخواهد محل كسب و كار خود را به ديگري منتقل كند بايد به صورت قانوني درخواست كتبي خود را به اتحاديه مربوطه ارائه دهد. وقتي فرد مورد نظر شما از نظر اتحاديه شرايط لازم را دارد بعد از اينكه پروانه قبلي باطل شد، پروانه جديد به نام فرد جديد صادر مي‌شود.

اهميت پروانه كسب

1- اهميت به محيط زيست

2- استانداردسازي محصولات توليدي

3- اجراي سياست‌هاي مالياتي

مراحل اخذ پروانه كسب

  • مراجعه به سايت دبيرخانه هيات عالي نظارت بر سازمان‌هاي اصناف كشور به آدرس ايران اصناف
  • ارائه درخواست كتبي متقاضي
  • ثبت درخواست و ارائه رسيد به شخص متقاضي
  • بازديد از محل واحد صنفي توسط كميسيون بازرسي اتحاديه مربوطه
  • بررسي درخواست متقاضي

مدارك مورد نياز

  • كپي برابر اصل شناسنامه و كارت ملي براي اتباع ايراني
  • ارائه گذرنامه، جواز كار و سكونت معتبر براي بيگانه
  • ارائه كارت معاينه پزشكي و تاييديه صلاحيت بهداشتي از مراكز بهداشتي-درماني براي مكان‌هاي فروش كالا‌هاي بهداشتي
  • براي آقايان پايين 50 سال، ارائه كپي برابر اصل كارت پايان خدمت نظام وظيفه يا معافيت دائم يا پزشكي
  • 6 عدد عكس۴×۳
  • تاييديه صلاحيت شخصي، انتظامي و ترافيكي از نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران
  • تصوير مدرك تحصيلي
  • جواز تخصصي و فني (براي جواز كسب موقت) يا مدرك ديپلم فني يا مدارك تحصيلي بالاتر در حوزه اصناف
  • رسيد پرداخت مبلغ اخذ

نكات كليدي در رابطه با پروانه كسب

اتحاديه صنفي وظيفه دارد با به پايان رسيدن انقضاي اعتبار جواز كسب‌، اخطاريه يك ‌ماهه براي تبديل جواز موقت به جواز دائم يا تمديد جواز كسب دائم بفرستد. اگر هيچ اقدامي صورت نگيرد آن واحد صنفي بدون پروانه و فعاليتش غيرقانوني محسوب مي‌شود. بند ۱۹ مقررات نظام صنفي همچنين براي صاحبان جوازي كه خودشان نمي‌توانند در مورد مسائل مالي‌شان تصميم بگيرند، راه‌ حلي گذاشته است. اگر صاحب جواز كسب مجنون شود، وكيل او قادر است با رعايت منفعت مجنون و براساس قوانين نسبت به كنترل يا انتقال واحد صنفي اقدام نمايد.

سؤالات متداول

آيا جواز كسب بدون اجازه مالك به مستأجر تعلق مي‌گيرد؟

در اين زمينه بايد با مالك صحبت كنيد و با او به توافق برسيد.

براي گرفتن پروانه براي شارژ و فروش كپسول آتش نشاني بايد به چه صنفي مراجعه كنم؟

بايد به سازمان آتش نشاني مراجعه كنيد و از دستورالعمل‌هاي آن پيروي كنيد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: پروانه كسب

امتیاز:
بازدید: 89
برچسب:
:
[ 1399/1/15  ] [ ۲۱ ] [ karduk ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 6
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب